Technologie letmé betonáže spočívá v budování mostní konstrukce po jednotlivých částech, tzv. lamelách, a to v směrem od pilíře mostu symetricky na obě strany. Lamely jsou betonovány do bednění připevněného na speciální pohyblivé konstrukci – vozíku letmé betonáže.
Úseky mostu jsou postupně betonovány z pilíře (rozjezdový zárodek) pomocí páru vozíků pro letmou betonáž, který nese bednění, výztuž a čerstvý beton. Většinou je betonáž realizována téměř symetricky na obě strany pilířů. Úseky betonáže jsou z pravidla dlouhé 3 až 5 m.
Vozíky letmé betonáže jsou zpravidla tvořeny standardními systémovými díly (bednicí nosníky, ocelové výztuhy, bednicí deska) a posunovány pomocí hydraulických válců.
Moderní systém letmé betonáže je v historii stavebnictví relativní novinkou, například společnost Doka poprvé nasadila vozík letmé betonáže (FCT – Free Cantilivier Traveller) při realizaci mostu přes Labe u Litoměřic v roce 2009. Dlužno dodat, že se jednalo o první nasazení vozíku pro letmou betonáž společnosti Doka celosvětově.