V červenci letošního roku byla uvedena do provozu nová lávka pro pěší a cyklisty spojující pražské městské čtvrti Holešovice a Karlín. V článku je představen architektonický návrh a popsána nosná konstrukce. Největší pozornost je přitom věnována návrhu a realizaci segmentů z UHPC, návrhu UHPC pro monolitickou část v místě napojení boční rampy, tj. rozpletu, vlastní betonáži rozpletu a sestavování segmentů při realizaci.
Štvanická lávka v Praze
Pokračování článku je dostupné pouze předplatitelům.
ŠTVANICKÁ FOOTBRIDGE IN PRAGUE
In July this year, a new footbridge for pedestrians and cyclists connecting the Prague districts of Holešovice and Karlín was put into use. This article presents the architectural design and describes the load-bearing structure. The focus is on the design and the use of UHPC. The mix design of the UHPC for the construction of the in-situ part and the segments of the footbridge, the actual concreting of the junction (Štvanice branch) and assembly of the segments during construction are also dealt with.