Lodě proplouvající plavební komorou Praha-Štvanice, druhou nejvytíženější komorou v České republice, mohou od března 2020 bezpečně vyčkávat, až bude komora připravena na proplavování. Malá rekreační plavidla tak díky modernizaci dolní i horní rejdy při tom nebudou ohrožována velkými loděmi. V článku jsou popsány průběh stavebních prací, realizace převrtávané pilotové stěny a betony použité pro zhotovení jednotlivých betonových konstrukcí. Postup prací byl výrazně ovlivněn souběžně probíhající rekonstrukcí Negrelliho viaduktu.
Modernizace dolní a horní rejdy plavební komory Praha-Štvanice

Plavební komora Štvanice proplaví ročně přes 12 300 lodí (fotografie: Lucie Šimečková, redakce)
MODERNIZATION OF UPPER AND LOWER WAITING BERTH TO THE WATER LOCK PRAHA-ŠTVANICE
Since march 2020, boats sailing through the water lock Praha-Štvanice, second most used water lock in the Czech Republic, can wait safely for the lock gets ready. Small recreational boats will not be endangered by large vessels thanks to the modernization of upper and lower waiting berth. A construction process, realization of the pile wall and different concrete types used for every part of the construction are described in this article. Construction process was significantly affected by parallel reconstruction of the Negrelli’s viaduct.