Výsledky skúmania vhodnosti zmesných cementov na použitie v cementobetónových krytoch

Jednou z možností redukcie emisií CO2 v stavebnom priemysle je výraznejšie používanie zmesných až kompozitných cementov CEM II až CEM VI, ktoré oproti portlandskému cementu CEM I obsahujú menej ekologicky zaťažujúceho slinku. Na dosiahnutie tohto zámeru je nutné objektívne preukazovať ich vhodnosť v relevantných výrobkových stavebných normách.

Pokračování článku je dostupné pouze předplatitelům.
Autoři

RESULTS OF AN INVESTIGATION INTO SUITABILITY OF BLENDED CEMENTS FOR USE IN CONCRETE PAVEMENTS

One option for reducing CO2 emissions in construction industry is a more significant use of blended or composite cements CEM II to CEM VI, which contain less of the ecologically damaging clinker when compared to Portland cement CEM I. To achieve this goal, it is necessary to demonstrate reliably their suitability in relevant product building standards. This article presents the results of a long-term project which aimed to verify independently the applicability of four blended cements in cement-based concrete road pavements of groups CB I, II and III; suitability of which has not been proven so far.


Související články

1/2023 Betonové vozovky | 13. 3. 2023 | Materiály a technologie

Zkušenosti z modernizace dálnice D1 z pohledu Ředitelství silnic a dálnic ČR

Dálnice D1 je nejdůležitější a také nejvytíženější dopravní tepna na území České republiky mezi dvěma největšími městy Brnem a Prahou. Modernizace této dálnice probíhala od Mirošovic (exit 21) po Kývalku (exit 182) a stala se největším a nejdražším projektem, který kdy Ředitel...