Předmětem článku je popis úseku stavby dálnice D11 Hradec Králové – Smiřice, který obsahuje dvacet mostních objektů, z toho jedenáct dálničních mostů a devět nadjezdů. Koncepčně je použito tří základních typů mostních konstrukcí: předpjatých spojitých deskových trámů pro estakády s rozpětím do 32 m, integrálních rámových konstrukcí se založením typu pilota-stěna pro dálniční mosty menších rozpětí do 20 m a dvoupolových předpjatých semiintegrálních rámů s rozpětími do 30 m, jimiž je tvořena většina nadjezdů. U integrálních dálničních mostů je stejně jako u nadjezdů pro křídla použito kotvených gabionových stěn.
Mostní objekty na dálničním úseku D11 1106
10. 9. 2022
-
Mosty a tunely |
Ing. Jan Košárek
Ing. Jiří Jachan
Ing. Tomáš Militký
Ing. Stanislav Růžička
Pokračování článku je dostupné pouze předplatitelům.
Bridges on Highway D11 Section 1106
The section of highway D11 Hradec Králové – Smiřice contains 20 bridges in all, of that 11 highway bridges and 9 overpasses. Conceptually, three basic types of bridge structures are used. Prestressed continuous plate girders for highway flyovers with spans up to 32 m, integral frame structures for highway bridges with smaller spans up to 20 m with a pile-wall foundation system and overpasses are almost solely made up of double-span prestressed semi-integral frames with spans up to 30 m. Anchored gabion walls are used for the wingwalls for integral highway bridges as well as for overpasses