70 let Štefánikova mostu v Praze

10. 9. 2021 - Mosty |

Na podzim tohoto roku bude sedmdesát let v provozu Štefánikův most přes Vltavu v Praze. Nahradil dřívější ocelový zavěšený most z 19. století, který byl považován za jeden z nejhezčích pražských mostů, avšak již nevyhovoval provozu. Nový obloukový most ze železobetonu postavený podle projektu z počátku čtyřicátých let minulého století je konstrukčně i pohledově mimořádně zdařilý a svou lehkostí a elegancí plně odpovídá i současným představám o městských mostech.

Pokračování článku je dostupné po bezplatné registraci.

70 years of the Štefánikův Bridge in Prague

Seventy years have gone from the time when the new Štefánik Bridge across the Vltava River in Prague was open to traffic. The admired former chain (later cable) stayed iron bridge from the 19th century was considered one of the most beautiful bridges in Prague but unfortunately its width and bearing capacity during the time became no more suitable for traffic. The design of the new reinforced concrete arch bridge built in the early 1940s is extremely successful in terms of its construction and appearance and its lightness and elegance fully corresponds to the to contemporary ideas of urban bridges.


Související články

3/2021 Mosty | 10. 9. 2021 | Úvodník

Doprava v Praze a vltavské mosty

Intenzita dopravy, zejména silniční, stále narůstá, přestože počet automobilů roste již pomaleji než tomu bylo po roce 1990. Zvyšuje se však počet jízd...
3/2021 Mosty | 10. 9. 2021 | Sanace a rekonstrukce

Ohlédnutí generálního zhotovitele stavby za rekonstrukcí Negrelliho viaduktu v Praze

Negrelliho viadukt, jenž byl uveden do provozu 1. května 1850, patří mezi výjimečné stavby v samotném centru metropole. V příspěvku jsou popsány stavební činnosti, které proběhly v druhé polovině rekonstrukce tohoto unikátního železničního mostu, tj. v letech 2019 až 2020.
3/2021 Mosty | 10. 9. 2021 | Historie

Plánované mostní konstrukce na pražském dálničním okruhu projektované na přelomu třicátých a čtyřicátých let 20. století

V příspěvku jsou blíže představeny okolnosti vzniku návrhů čtyř dálničních mostů, které byly již před více než 80 lety projektovány jako součást vnějšího dálničního okruhu Prahy.