Dne 6. listopadu 2024 se v konferenčních prostorách hotelu Aquapalace Hotel Prague v Praze Čestlicích uskutečnil jubilejní 10. ročník konference BETONOVÉ VOZOVKY s mezinárodní účastí.
Konference se koná jednou za dva roky a věnuje se detailněji problematice vozovek z betonu, a to ze všech úhlů pohledu. Probírají se na ní témata od projektu přes použité materiály, zhotovení a případné imperfekce včetně nových směrů a inovací. Nedílnou součástí jsou vždy i informace o předpisové základně a jejím vývoji.
Konferenci poskytl záštitu ministr dopravy Mgr. Martin Kupka a generální ředitel ŘSD Ing. Radek Mátl. Partnery konference byly Svaz výrobců cementu ČR, společnosti EUROVIA-CZ, STRABAG, Skanska a MI ROADS.
Nosnými tématy letošního ročníku byly především stav a prognóza výstavby betonových vozovek v ČR a zahraničí, opravy a údržby – strategie a technologie, betonové vozovky a ekonomické aspekty a betonové vozovky a Green Deal.
Úvodního slova se ujal ministr dopravy Mgr. Martin Kupka a seznámil přítomné s nejbližšími i dlouhodobými záměry ministerstva dopravy v oblasti budování a údržby silniční sítě v ČR. Pozitivní byla zejména informace, že i při probíhající konsolidaci veřejných financích je vláda připravena poskytnout více finančních prostředků na investice do dopravní infrastruktury infrastruktury jako nástroj podporující jak kvalitu a rozvoj dopravy, tak i obecně hospodářský růst. Po projevu byl pan ministr pořadateli odměněn kyticí, kterou však vzápětí předal v předsednictvu přítomné odborné garantce konference Ing. Marii Birnbaumové. Toto spontánní nečekané a milé gesto odměnili přítomní potleskem, který patřil nejen panu ministrovi, ale zejména paní Ing. Birnbaumové, uznávané odbornici, která zasvětila celý svůj profesní život problematice dopravních staveb a dosud poskytuje své nabyté vědomosti a zkušenosti ve prospěch oboru.
V rámci programu vystoupili zahraniční hosté z Polska, Rakouska, Německa a Belgie a předali přítomným cenné zkušenosti z výstavby, údržby, oprav a sanací betonových vozovek ve svých státech.
Ohledně inovací byl na konferenci prezentován i nově vyvinutý silniční cement CEM II/A‑S 42,5 N (sc) vyráběný od srpna 2024 s celkově menším obsahem CO2, než dosud vyráběný CEM I 42,5 R (sc).