Kostel evokující podobu biblické archy je obložen sklovláknobetonovými panely, které mu dodávají osobitý vzhled. Návrh, který čerpá inspiraci z biblických archetypů, jako jsou Petr na skále, Noemova archa a Kázání na hoře, umně skloubil dvě funkčně odlišné dispozice: spodní část připomínající terasovitou skálu určenou pro světské účely a horní část – loď kostela symbolizující abstrahovanou archu.
Julong je nové satelitní město vzdálené 15 km od sedmimilionové metropole Quanzhou. Je domovem menšiny křesťanských protestantů, kteří se několik let scházeli v pronajatém obchodě. Poté, co se jejich společenství rozrostlo, se rozhodli postavit vlastní kostel pro 1 000 věřících.
Pozemek pro stavbu kostela, který se nachází na úpatí horského vrcholu a je obklopen nedotčenými lesy, nabízí nejen úchvatný výhled, ale dává kostelu šanci stát se dominantou celého města. Kvůli 20m výškovému rozdílu pozemku bylo velkou výzvou navrhnout dispozici budovy a zároveň minimalizovat dopad na životní prostředí během výstavby.
Kostel je koncipován jako archa, která symbolizuje bezpečné útočiště pro věřící, a má dvě funkčně odlišné části. Spodní část připomíná terasovitou skálu a umožňuje flexibilní členění pro různé aktivity komunity – od přijímací haly přes knihovnu a studovnu až po konferenční prostory.
Horní část – kostel – je svou abstrahovanou formou archy decentním zobrazením příběhu, aniž by se autoři pouštěli do doslovných výkladů. Obě části jsou odlišeny i materiálově: spodní část je obložená žulovými deskami a horní část panely z betonu vyztuženého skleněnými vlákny.
Dirk U. Moench, zakladatel architektonického ateliéru Inuce, vysvětluje, že v procesu navrhování byl motiv archy zásadní. „Archa spásy, bezpečně usazená na skalním základu, se jako silný symbol úkrytu a nového začátku stala ústředním bodem našeho návrhu,“ říká. „Tato myšlenka je základem všech dalších architektonických rozhodnutí týkajících se lodi kostela, určuje její ikonickou podobu, barevnou paletu a samozřejmě i její umístění na nejvyšším místě pozemku.“
Kostel má oválný půdorys a je obložen sklovláknobetonovými panely, stejně jako vstupní atrium. Panely jsou ústředním prvkem estetiky kostela. Nejen díky nim má strukturovaný, osobitý vzhled s moderním a zároveň nadčasovým designem. „Naším cílem bylo zprostředkovat návštěvníkům zážitek, který by se dotkl těla i duše,“ říká Dirk U. Moench. „K přídi archy jsme proto přidali další vrstvu a vytvořili kontemplativní atrium, inspirované středověkou tradicí, kterým návštěvníci procházejí před vstupem do svatyně. Zadní část kostela symbolizující záď archy se u stropu také zvedá, přičemž velkorysé prosklení odhaluje rozlehlý prostor zaplavený přírodou, odkazující na Kristovo kázání nahoře.“
V kontextu čínského oficiálně ateistického a tradičně nekřesťanského prostředí má design horského kostela hluboký kulturní a společenský význam. Je inspirován biblickou tradicí a zároveň se vyhýbá tradičnímu evropskému architektonickému pojetí.